Freska is a Helsinki based company that offers home cleaning services in Finland, Sweden and Norway. With over 500 employees and counting spread across Scandinavia, it is a fast-growing and dynamic community that aims to revolutionise not only the way we see home cleaning but also the way we see work and happiness. The brand’s core — the company’s people — is visible in videos and imagery. The brand's visual identity is a mere tool that brings forth Freska’s varied staff. Instead of talking about the service, we directed the conversation towards the company’s cleaners’ and office staff’s unique stories. In addition to uncovering Freska’s unique voice and story, we also needed to find ways to tackle issues related to the cleaning industry, riddled with problems from fair working conditions and pay to a less-than-spotless image.
Toimisto: Agency Leroy
Sijainti: Helsinki
Toimiston kotisivu: http://www.agencyleroy.com
Asiakas: Freska
Asiakkaan toimiala: Palvelut kuluttajille (esim. siivouspalvelut)
Vuosi: 2018
Työn saamat palkinnot: Kyseessä ei ole kilpailutyö
"“Superskillsin tuoma apu ja ajansäästö toimistohaussa oli korvaamaton. Palvelun hyötyä on vaikea ymmärtää ennen kun sitä on itse kokeillut. Toimitusjohtajana minulla ei ole aikaa selvittää ja kilpailuttaa eri alojen toimittajia. Nyt löysimme vaihtoehtoiset toimittajat nopeasti ja saimme kilpailutuksen ja toimistovalinnan vietyä läpi reilussa viikossa, kun siihen tavallisesti olisi kulunut useita viikkoja."
— Jari Vuorinen, CEO, Saxo Oy