Halusimme havainnollistaa kuluttajille Restelin uuden mobiilisovelluksen Restiksen nopeutta ja helppoutta. Päätavoitteenamme oli saada sovellukselle mahdollisimman paljon näkyvyyttä ansaitun median kautta.
Stereotypioiden mukaan suomalaiset ovat kansaa, joka ei turhia höpise. Kärjistetysti suu avataan, kun on asiaa tai sinne viedään ruokaa. Nappasimmekin tästä stereotypiasta kiinni ja synnytimme Burger Kingille maailman ensimmäinen hiljaisen autokaistan eli Silent Pick Driven.
Silent Pick Drive -palvelun toimintaperiaate on yksinkertainen: Asiakas rekisteröityy Restis-mobiilisovelluksen käyttäjäksi. Tilaus tehdään ja maksetaan Restiksen kautta. Asiakas päättää, milloin tilaus valmistuu, ajoittaa saapumisensa oikeaan ajankohtaan ja pysäköi ajoneuvonsa Burger King -ravintolan parkkipaikalle rajatulle Silent Pick Drive -alueelle. Tilaus tuodaan ajoneuvoon asti, ilman jonottamista tai odotusta. Samalla moottorien tyhjäkäynnistä syntyvät pakokaasuhaitat pienevät, mikä parantaa sekä asiakkaiden että työntekijöiden terveyttä ja viihtyvyyttä.
Tulokset:
Innovaatio nopeuttaa tilausprosessia noin 8 minuttia.
46 mediaosuma maailmanlaajuisesti aina The Drumista (Euroopan suurin markkinointi-sivusto) suomalaisiin paikallismedioihin.
Sovelluksen lataajamäärät kasvoivat 45 prosenttia. (02/19-03/19 vs. 12/18-01/19). Se näkyi myös App Storen Food & Drink kategoriassa, jossa sovellus nousi sijalta 15 parhaimmillaan sijalle 5.
Tilausmäärät sovelluksen kautta kasvoivat 100 prosenttia eli tuplaantuivat ensimmäisen kuukauden aikana lanseerauksesta. Tilausmäärät ovat tuplaantuneet joka kuukausi myös sen jälkeen.
Toimisto: Superson Oy
Sijainti: Helsinki
Toimiston kotisivu: http://www.superson.fi
Asiakas: Burger King
Asiakkaan toimiala: Ruoka & Juoma: Ruoka, elintarvikkeet ja makeiset
Vuosi: 2019
Työn saamat palkinnot:
Kansainvälisesti palkittu
TBA
"“Superskillsin tuoma apu ja ajansäästö toimistohaussa oli korvaamaton. Palvelun hyötyä on vaikea ymmärtää ennen kun sitä on itse kokeillut. Toimitusjohtajana minulla ei ole aikaa selvittää ja kilpailuttaa eri alojen toimittajia. Nyt löysimme vaihtoehtoiset toimittajat nopeasti ja saimme kilpailutuksen ja toimistovalinnan vietyä läpi reilussa viikossa, kun siihen tavallisesti olisi kulunut useita viikkoja."
— Jari Vuorinen, CEO, Saxo Oy