Alkoholimarkkinoinnissa oman haasteensa tuo laki, joka rajoittaa verkkotekemistä kieltämällä maahantuojilta esimerkiksi arvonnat ja UGC:n hyödyntämisen. Verkkobisneksen menestysreseptin tärkeimmät ainesosat ovat kuitenkin, toimialasta riippumatta, suunnitelmallinen tekeminen sekä laadukas sisältö.
Aloitimme yhteistyön Arvid Nordquistin viinien kanssa keväällä 2016. Yhteistyön alussa loimme yhdessä asiakkaan kanssa pidetyssä työpajassa kattavan verkko- ja somestrategian. Strategiassa asetimme tavoitteet ja mittarit, määrittelimme kohderyhmät ja loimme ostopersoonat sekä valitsimme onnistumisen kannalta tärkeimmät kanavat. Konkretiaa tekemiseen tuovat markkinoinnin vuosikello, somesisällön kuukausikalenterit sekä kuukausittainen raportointi. Laadukkaaseen ja strategiseen sisällöntuotantoon kuuluu niin koukuttavien tekstien kuin myös huomiota herättävien kuvien työstäminen.
Arvid Nordquistin luoma Korkkiruuvi-viiniyhteisö tavoittaa viininystävät tehokkaasti Facebookissa sekä omassa Korkkiruuvi.fi-sivustossaan. Tarjoamme kohderyhmällemme merkityksellistä ja laadukasta sisältöä, jonka parissa viihdytään ja jota jaetaan myös ystäville. Tämä verkossa rakennettu luottamus ja positiivinen muistijälki seuraa kuluttajaa kassalle – ja näkyy lopulta myynnissä.
Toimisto: Grapevine
Sijainti: Helsinki
Toimiston kotisivu: https://grapevine.fi/
Asiakas: Arvid Nordquist
Asiakkaan toimiala: Ruoka & Juoma: Alkoholijuomat
Vuosi: 2019
Työn saamat palkinnot: Kyseessä ei ole kilpailutyö
"“Superskillsin tuoma apu ja ajansäästö toimistohaussa oli korvaamaton. Palvelun hyötyä on vaikea ymmärtää ennen kun sitä on itse kokeillut. Toimitusjohtajana minulla ei ole aikaa selvittää ja kilpailuttaa eri alojen toimittajia. Nyt löysimme vaihtoehtoiset toimittajat nopeasti ja saimme kilpailutuksen ja toimistovalinnan vietyä läpi reilussa viikossa, kun siihen tavallisesti olisi kulunut useita viikkoja."
— Jari Vuorinen, CEO, Saxo Oy